emimi

Direktlänk till inlägg 15 november 2014

Detta är jag - Mimmi

Av Emilia & Mimmi - 15 november 2014 12:59

hej nu tänkte jag, Mimmi skriva 5 fakta om mig själv.

1. Jag är född i Norge. Min mamma är norsk och jag bodde i Norge tills jag var 3 år gammal. När jag va 3 år så flyttade vår familj till Sverige i en liten by i Skåne. Och där har jag bott i hela mitt liv tills nu

2. Jag bor nu i Kina, Shanghai. Min familj flyttade till Kina i augusti. Men vi har fortfarande kvar vårt hus i Sverige. Vi ska bo i Kina i 3 år sen ska vi slutta tillbaka till samma hus i Sverige igen. Men vi åker hem på jullovet och sommarlovet vilket jag längtar jätte länge till nu då jag bland annat får träffa Emilia igen.

3. Här i Kina går jag på en internationell skola. Jag går på Scis i Kina. Så för er som inte vet vad en internationell skola är så är det en skola för barn i hela världen. Och då pratar vi engelska i skolan.

4. Jag gillar att spela fotboll på fritiden. Jag har spelat fotboll ända sen jag var typ 7-8 år. Och jag har gått i samma lag i 5-4 år då. Men nu så har jag ett nytt lag i Kina. Dock spelar man inte fotboll året runt om här utan man spelar man bara i ungefär 1 måndag :(. Så på torsdag ska jag börja på floorhockey som arter school activity bara för att jag ska göra något på fritiden. Ärligt så vet jag inte vad floorhockey är men jag tror det är som hockey fast inte på is.

5. Jag är super allergisk mot jordnötter:(. Om jag äter typ en halv smula av jordnötter så blir jag jätte sjuk och ja.. Ni vill nog inte änns veta vad som händer när jag får i mig jordnötter.
Utom jordnötter är jag också allergisk mot katter, björk& nickel. Vilket suger att jag är allergisk mot så mycket.

Jag hoppas att ni gillade detta inlägg. Och att ni körde känna lite mer om vem jag är.
Kram!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia & Mimmi - 3 april 2015 13:18


hejjj. Denna veckan är det påsklov och Jah hälsar på min kusin i en annan stad i Kina, Beijing (Peking). Så idag var vi på kinesiska muren. Det var väldigt coolt faktiskt. Det var dock väldigt jobbigt för att vi klättrade väldigt mkt i början av mure...

Av Emilia & Mimmi - 5 mars 2015 21:28

Hejsan svejsan! Idag har jag varit med två kompisar, sedan gick jag till fritidsgården sen dansde jag och nu har jag precis ätit. Jag är helt slut i hela kroppen. Jag måste duscha. Göra engelska läxan. Men jag orkar inte just nu (ops), Lugna dig ja...

Av Emilia & Mimmi - 28 februari 2015 17:41

Hej fina människor! Hoppas du har en bra dag och att den fortsätter som du vill.    Just nu är jag jättetrött och vill sova. Men det är nog för tidigt för det. Klockan är snart 18.00 och om jag somnar nu kanske jag vaknar någon gång i natt... Det h...

Av Emilia & Mimmi - 28 januari 2015 07:46


Hejsan! Long time no see. Idag är det onsdag! Då slutar vi 14.40 i skolan. Bara jag som tycker det är lite annorlunda tid? Jag tog precis ett päron och äter på just nu. Det päronet var för hårt... Päron ska vara så lagom mjuka och så att det rin...

Av Emilia & Mimmi - 8 januari 2015 10:48

71:Can you curl your tongue? Nope 72:Ever won a spelling bee? Nä:(( 73:Have you ever cried because you were so happy? Ja många gånger 74:Own any record albums? Nä 75:Own a record player? Nä 76:Regularly burn incense? Nä 77:Ever be...

Ovido - Quiz & Flashcards