emimi

Alla inlägg under december 2014

Av Emilia & Mimmi - 23 december 2014 11:11

Hejsan! Idag är det dagen innan julafton! JAAAA!! Igår så va det en väldigt bra dag! Jag och några andra kompisar hade bestämt att vi skulle överraska Mimmi nu när hon kom hem. Det blev jättekul att träffa Mimmi igen och göra detta med alla andra.

Men just nu är jag påväg in till stan för att köpa julklappar... Ja jag vet lite sent ute kanske men bättre sent än aldrig.
Jag har tänkt på en sak. Kan man inte köpa julklappar till sig själv? Man borde kunna göra det för du får man vad man vill ha. Eller ja man kan ju få en sak om man önskar sig det. Man kan ju slå in ett paket till sig själv och så säger man inte till någon vad det är i så kan man skriva på det "God jul Emilia, önskar jag dig?" då vet ju ingen vem det är jue ;).

Okej nu måste jag nog avsluta detta för jag börja må illa av att kolla ner i mobilen och skriva när jag åker bil

Puss&Kram skumbanan så hörs vi!

Av Emilia & Mimmi - 19 december 2014 06:49

Hejsan!
Idag är det fredag och jag har JULAVSLUTNING IDAG!!! Det ska bli sååå skönt med jullov. Jag har glömt att lägga ut vad det skulle vara för tema... Men jag och Mimmi kom fram till att denna veckan och nästa vecka kan det vara jultema!

Vet ni när jag vaknade igår? Ungefär tio i sex?! Och idag vaknade jag fem i halv sju!!! Hoppad jag inte vaknar så tidigt på lovet ;). Kan det vara så att man vaknat tidigt för man typ ska göra något man har längtar till den dagen? För igår var den sista dagen i skolan denna terminen, (Om man inte räknar med avslutningen idag) och att det är julavslutning idag. För man brukar alltid vakna tidigt på julafton och på sim födelsedag. Det är som om man inte har tid att sova så man dumpar drömmen liksom :D. Eller är det bara jag kanske?

Om det är någon av er som vet om det finns någon jul-tag eller något sådant kan du kommentera så är du snäll :)

Puss och kram skumbanan

Av Emilia & Mimmi - 12 december 2014 08:27

Hejsan! Jag känner mig dålig. Alltså inte sjuk-dålig. Utan typ kass. Har ju inte uppdaterar bloggen på länge :( vill gå in i en lyktstolpe. Det är ju inte helt omöjligt att jag gör det eftersom jag går till skolan nu! Det är FREDAG!!

Igår så var jag och kollade på när min lillasyster gick lucia. Ja bokstavligen eftersom hon var lucia. Sedan efter det så fick man gå på någon julfest eller något. Va inte där så jättelänge. Men jag hann iallafall ta en lussebulle och saft. Sedan var jag tvungen att åka hem och hämta lite grejer för jag skulle träna lucia sen. Det va INTE bokstavligen faktiskt. För jag är inte lucian. Men när jag kom hem kände jag att det smakade blod i munnen. Jag hade alltså fått näsblod... Det slutade aldrig men jag kom till dit vi skulle träna med en boll med papper framför näsan och en toarulle i handen. Annars gick det bra. För vi ska gå sånt ikväll. Ja vi får se hur det blir. Snart är jag framme vid mitt klassrum och sedan ska vi kolla på niorna som går lucia!

Puss & kram skumbanan??

Av Emilia & Mimmi - 7 december 2014 13:07

helloooo!!! Nu är det super nära jul!!! Längtar!!!
Veckans tema är ialla fall sociala medier denna veckan. Puss och kram skummbanan

Av Emilia & Mimmi - 7 december 2014 11:15

hej. Förlåt att jag inte skrivit alls mycket denna veckan. Men jag har haft fullt upp med skolan och julshopping. Idag har jag shoppat julklappar och också druckit glögg och ätit pepparkakor med familjen. Veckans tema är ju saker jag och Emilia hatar. Så jag tänkte skriva Tre saker jag hatar.
? knäckande fingrar. Ahhh ush, får ont i öronen när jag hör någon knäcka med fingrarna. Jag Lixom ryser hahha
? smaken bubbelgum. Jag gillar verkligen inte den smaken. Den är så vidrig, bläää
? finnar. Vilken gillar egentligen inte det? Asså dom är bara jobbiga! Det gör så ont nät man får en finne och det gör så ont när man ska klämma den och dom är inte speciellt snygga. So why do teens get "finnar" hahah bäst på engelska.
Hoppas ni gillade detta inlägg så får ni ha en bra söndag.
Puss och kram skummbanan

[Bild]

Av Emilia & Mimmi - 7 december 2014 11:13

hej. Förlåt att jag inte skrivit alls mycket denna veckan. Men jag har haft fullt upp med skolan och julshopping. Idag har jag shoppat julklappar och också druckit glögg och ätit pepparkakor med familjen. Veckans tema är ju saker jag och Emilia hatar. Så jag tänkte skriva Tre saker jag hatar.
? knäckande fingrar. Ahhh ush, får ont i öronen när jag hör någon knäcka med fingrarna. Jag Lixom ryser hahha
? smaken bubbelgum. Jag gillar verkligen inte den smaken. Den är så vidrig, bläää
? finnar. Vilken gillar egentligen inte det? Asså dom är bara jobbiga! Det gör så ont nät man får en finne och det gör så ont när man ska klämma den och dom är inte speciellt snygga. So why do teens get "finnar" hahah bäst på engelska.
Hoppas ni gillade detta inlägg så får ni ha en bra söndag.
Puss och kram skummbanan

[Bild]

Av Emilia & Mimmi - 7 december 2014 11:06

hej. Förlåt att jag inte skrivit alls mycket denna veckan. Men jag har haft fullt upp med skolan och julshopping. Idag har jag shoppat julklappar och också druckit glögg och ätit pepparkakor med familjen. Veckans tema är ju saker jag och Emilia hatar. Så jag tänkte skriva Tre saker jag hatar.
? knäckande fingrar. Ahhh ush, får ont i öronen när jag hör någon knäcka med fingrarna. Jag Lixom ryser hahha
? smaken bubbelgum. Jag gillar verkligen inte den smaken. Den är så vidrig, bläää
? finnar. Vilken gillar egentligen inte det? Asså dom är bara jobbiga! Det gör så ont nät man får en finne och det gör så ont när man ska klämma den och dom är inte speciellt snygga. So why do teens get "finnar" hahah bäst på engelska.
Hoppas ni gillade detta inlägg så får ni ha en bra söndag.
Puss och kram skummbanan

[Bild]

Av Emilia & Mimmi - 2 december 2014 15:51

Hej människa! Idag är det andra december! Wow redan är det julstämning tycker jag. Eller det kanske brukar va julstämning långt innan december. Vad vet jag har bara varit med om 12 julafton än så länge ;)
Är det bara jag som inte gillar sådan choklad som är i chokladkalendrar? Den smakar konstigt. Det är tisdag idag! Och igår så skrev jag ett inlägg jag skulle posta. Skrev långt och fint och där jag skulle skriva om vilket tema det var denna veckan. Men sedan så typ hämgde min dator sig så jag bara "jaha..." Men vill ni veta? Eller ni kanske har läst våra tankar? Aja. Vårt tema är "things we hate" denna veckan! Jag tänkte senare skriva ett inlägg om saker jag ogillar och sedan skriva en lösning på det. Så om just du har något du ogillar så kan ni skriva det i komentarerna så svarar jag på det :)
Puss & kram skumbanan ?

Ovido - Quiz & Flashcards