emimi

Alla inlägg den 17 november 2014

Av Emilia & Mimmi - 17 november 2014 10:35

      Hejsan svejsan! Veckans tema är ju skola. Därför tänkte jag göra en skoltag som är 11 frågor om skolan. Letzz start.


1. Vad heter din skola?

Min skola heter Scis och det står för S-Shanghai c-comunity i-international s-school. Så ja, den är internationell vilket menas med att mna pratar engelska på skolan. De flesta lärare är amrikanska. 


2. Vilken klass går du i?

Jag går i Grade 8 på min skola. Men det är typ ett annat system här. Att som som fyller år typ emellan mars och september 2001 och september till typ januari 2000 ska gå i 8an. Asså jag fattar typ inte helt själv men jaja. Hahha.

Men ialla fall jag är född 2001 så om jag skulle bo i Sverige så skulle jag gått i 7an. 


3. Vad brukar du ha på dig i skolan?

Vår skola har uniformer. Skoluniformen är en mörkblå tröja med ett litet scis märke i högerhörnet av tröjan typ. Och byxor får man ha vilka som helst bara som är besha. Och kofta/hoodies över får man ha vilka som helst bara det inte är typ hollister eller abercrombie fitch och sånt. Så jag brukar ha ett par besha taita byxor med den blåa kortarmaden och någon tröja över, typ en grå hoodie. Och converse.


4. Har du ryggsäck eller sidoväska?

Jag använder ryggsäck. En rosa från Janssport. Använde handväska förrut men jag ha bytt eftersom det är mycket lättare att bära saker i ryggsäck.


5. Bär du smink i skolan?

Bara ibland, och om  jga gör det så är det lixom bara cosiler och mascara.


6. Gillar du skolmaten?

Nej, jag gillar inte den. Usch nej jag tycker inte den är god. Pizzan är inte god, jag gillar inte suchi och så gillar jag inte den kyckling grytan vi brukar ha. Men pommes och minihamburgarna vi brukar ha ibland är goda. Också chicken nuggets med ris. Men jag gillade skolamaten i sverige mera.


7. När vaknar du och lägger dig när du har skola?

Jag är alltid jätte trött på kvällarna så jag brukar lägga mig typ 21.00 Jag stiger upp ungefär 06.30 Ja jag vet tidigt. Men skolan börja 08.00 och bussen går 07.22


8. Vad är ditt favorit ämne?

Tror att gitarr är mitt favorit ämne. Och ja, gitarr är som ett ämne här. Man väljer ett intrument och så har man det som intrument varannan dag, det är kul.


9. Har du långt till skolan?

Asså om man skulle gå skulle det ta kanske 45 minuter. Och det tar 30 minuter att åka buss tid pågrund av all trafik här i Kina på morgonen.

 

10. Vad är stressigast med skolan?

Antar läcorna. Vi har 1-4 läxor per dag. Men mina läxor går typ i perioder. Asså vissa veckor har jag nästan inga och vissa veckor har jag många. Men jag lägger nog i genomsnitt 50 minuter på läxor varje dag.

 

11. Vad har du i din skolväska?

Jag har alla skolböcker och skolpapper, läxor och sånt, min Macbook, pennskrin, tofs, tuggummi, hörlurar, pengar... ja typ de.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards