emimi

Direktlänk till inlägg 15 november 2014

Detta är jag! - Emilia

Av Emilia & Mimmi - 15 november 2014 12:37

Hejsan! Detta är Emilia som skriver. Eller ja när ni läser detta så har jag ju skrivit klart. Iallafall så tänkte jag göra 5 saker om mig eftersom vi börjat blogga nu och ni kanske vill veta något om oss. Och att vi har det temat om oss.

1. Jag har underbett. Och jag har haft det i många år men för en vecka sedan ungefär fick jag träffa en tandläkare som sa att jag behövde fixa det. Så jag ska operera mig någon gång. Men jag vet inte när och om jag behöver ha tandställning innan eller något.

2. Jag gillar kaffe! Eller ja. Kanske inte riktigt kaffe men sådan kaffe latte gillar jag faktiskt. Känner mig lite vuxen när jag sitter i soffan och dricker kaffe. Hahah.

3. Jag har flyttat 10 gånger. Och för jag har flyttat så mycket kan bero på att jag har skilda föräldrar och vi hade fått inbrott i en av de husen vi hade bott i så vi hade fått flytta runt lite tills vi hittat vårt ställe kan man säga. Men nu bor jag i Lönsboda!

4. Jag har färgat mitt hår ca 4 gånger och gjort slingor 1 gång. Jag färgade först mitt hår till en mörkare blond. Fast det syntes knappt med jag gjorde det :) sen så färgade jag mitt hår rött och hade det ett tag. Sedan så tröttnade jag på det röda så jag skulle färga tillbaka det till blont men då blev det orange/gult så jag fick färga det en gång till för att jag inte så jag inte hade orange/gult hår :). Sedan i somras så gjorde jag ljusa slingor i mitt hår för jag hade så mörk hårbotten så det nästan såg ut som ombré

5. Jag gör cross! Det började med att jag fick en fyrhjuling av min morfar när jag va 5år och körde rundor på gräsmattan hemma så den gick isönder :). Sen när jag fyllde 6 tror jag så fick jag en Yamaha pv 50 av pappa i födelsedagspresent. När jag va 8 eller 9 år så köpte vi en KTM 65cc. Och när jag va elva eller tolv eller något så köpte vi min KTM 85cc som jag fortfarande har :)

Hoppas ni gillade detta och att ni kommer följa oss även om jag har underbett ;) puss och kram skumbanan så hörs vi!fet textfet text

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia & Mimmi - 3 april 2015 13:18


hejjj. Denna veckan är det påsklov och Jah hälsar på min kusin i en annan stad i Kina, Beijing (Peking). Så idag var vi på kinesiska muren. Det var väldigt coolt faktiskt. Det var dock väldigt jobbigt för att vi klättrade väldigt mkt i början av mure...

Av Emilia & Mimmi - 5 mars 2015 21:28

Hejsan svejsan! Idag har jag varit med två kompisar, sedan gick jag till fritidsgården sen dansde jag och nu har jag precis ätit. Jag är helt slut i hela kroppen. Jag måste duscha. Göra engelska läxan. Men jag orkar inte just nu (ops), Lugna dig ja...

Av Emilia & Mimmi - 28 februari 2015 17:41

Hej fina människor! Hoppas du har en bra dag och att den fortsätter som du vill.    Just nu är jag jättetrött och vill sova. Men det är nog för tidigt för det. Klockan är snart 18.00 och om jag somnar nu kanske jag vaknar någon gång i natt... Det h...

Av Emilia & Mimmi - 28 januari 2015 07:46


Hejsan! Long time no see. Idag är det onsdag! Då slutar vi 14.40 i skolan. Bara jag som tycker det är lite annorlunda tid? Jag tog precis ett päron och äter på just nu. Det päronet var för hårt... Päron ska vara så lagom mjuka och så att det rin...

Av Emilia & Mimmi - 8 januari 2015 10:48

71:Can you curl your tongue? Nope 72:Ever won a spelling bee? Nä:(( 73:Have you ever cried because you were so happy? Ja många gånger 74:Own any record albums? Nä 75:Own a record player? Nä 76:Regularly burn incense? Nä 77:Ever be...

Ovido - Quiz & Flashcards